Min kamera utrustning

I min lilla samling av kamera utrustning hittar man min älskade Kamera Nikon D7100, en lite mer komplicerad kamera än min förra men även en mycket bättre kameran. Den har 24,1 megapixlar,  51 fokuspunkter och tar upp till 6 bilder per sekund finns även videoinspelning i Full HD. Älskar min nykomling.
 
 
 
I min samling hittar man även min Kamera Nikon D3100, en väldigt lätthanterad kamera med 14,2 megapixlar. En bra nybörjar kamera
 
OBJEKTIV:
Jag har standarobjektivet nikkor 18-55mm som jag använder flitigt i vardagliga situationer
Detta objektiv fick jag med när ja köpte kameran.
 
 
Mitt andra objektiv är Nikkor 55-200mm vr objektiv som tar väldigt fina bilder och är bra i ute miljöer då man många gånger behöver bra zom. Ett bra objektiv som når upp till sitt rykte helt enkelt.
Mitt nyaste objektiv som jag fick i julas är ett perfekt porträtt objektiv vid namn nikkor 35mm. Har inte provat det så mycket ännu men än så länge gillar jag det. Men det är viktigt att kunna sin kamera för mycket handlar om inställningar.
Något som är ett litet minus med det är att auto fokuseringen inte är speciellt bra. 
 
 
MOTLJUSSKYDD:
Är ägare till x-antal motljusskydd också som jag fått med mig till dem olika objektiven. Ett motljusskydd är bra när man ska fota en bild mot ljuset då det ser till att ta bort fläckarna som solen gör. Ibland kan det vara fint med dem men ibland önska man kanske att dem försvann.
 
FILTER:
Jag äger också två olika filter. Ett vanligt uv-filter för att skydda objektivets lins och ett close-up filter för att komma närmre det du ska fota. Väldigt nödvändiga båda två. 
Close-up filtret ger fantastiska bilder när man vet hur man ska göra och är värt varenda krona.
 
 
STATIV:
Har även ett stativ som jag använder ibland som funkar bra. Inget och gnälla på och säljs till ett bra pris.
 
 
 
Detta var allt för min lilla samling och bara längtar tills jag kan uppdatera den. Hoppas ni tyckte det var kul att dyka in i min lilla foto hörna, ha det bra <3
 


fin ny blogg!

2013-01-07 // 20:00:46
» Ella

super fin blogg! :)

2013-01-07 // 20:03:45

- varsågod!
allt bra? :)

2013-01-07 // 20:13:54

Hej! I det här inlägget har jag lagt ut mina bästa bilder från året:http://mariapalm.blogg.se/2012/december/mina-bilder-2012.html#comment och nu undrar jag vilken du tycker är bäst och finast? Det skulle betyda så sjukt mycket om du svarade på den frågan! :)

2013-01-07 // 20:41:36

Nice blogg. :3

2013-01-07 // 21:31:18

Hejhej, vilken dag slutade lovet för dig?

Var gärna med i dagensblogg! :)

2013-01-07 // 22:56:31
» Lina

Hej!
Var med och tävla om ett presentkort på Joli! Mer info om tävlingen finns inne på http://jolii.blogg.se !
Direktlänk : http://jolii.blogg.se/2013/january/vinn-ett-presentkort.html
Ha en riktigt bra dag! Kram!

2013-01-08 // 10:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback